کلیه قیمت ها در فروشگاه هلاله روزانه بروز رسانی و به نرخ روز درج می گردد.

>>جهت دریافت قیمت با واتساپ در تماس باشید<<

راهنمای خرید بهترین ماشین اصلاح سر

راهنمای خرید بهترین ماشین اصلاح سر

6 نکته که برای خرید بهترین ماشین اصلاح باید در نظر بگیرید

1- موتور

هرگز اهمیت موتور ماشین اصلاح را دست کم نگیرید، زیرا می‌تواند تفاوت زیادی بر عملکرد و دوام دستگاه داشته باشد. نکته آخر این است که یک موتور قدرتمند، عملکرد بهتری در دستگاه نشان می‌دهد، چه شما یک آرایشگر حرفه‌ای باشید و چه کسی که ترجیح می‌دهد موهای خود را در خانه کوتاه کند.

موتور ماشین اصلاح ارزان قیمت، غالباً قدرت لازم را برای تمیز کردن، کات کردن و رسیدن به سبکی دقیقی را که ترجیح می‌دهید ندارند و ممکن است پس از چندین بار استفاده، زودتر از موتورهای پر قدرت بسوزد.

اگر شما یک آرایشگر حرفه‌ایی هستید و در طول روز در حال کوتاه کردن مو هستید، مراقب باشید که ماشین اصلاح و موتور قدرتمندی که انتخاب می‌کنید، گرمای بیش از اندازه از خود تولید نکند.

موتورهای چرخشی، مغناطیسی و محوری سه نوع متداول موتورهای ماشین‌های اصلاح هستند:

موتورهای چرخشی: ماشین‌های اصلاح و خط زنی که از موتورهای چرخشی بهره‌مند‌اند، از میزان برابر قدرت و سرعت برخوردار هستند. با وجود چنین ترکیبی، موتورهای چرخشی برای رنج بسیار وسیعی از انواع اصلاح و پیرایش کاربرد دارند.

موتورهای مغناطیسی: این موتور مغناطیسی هم با جریان متناوب AC و هم با جریان مستقیم DC کار می‌کند و نسبت به سایر موتور‌ها از قدرت بالایی برخوردار است. به همین دلیل به آن یونیورسال، به معنیِ «جهانی» نیز، می‌گویند. این موتور سرعت بالایی را به خود اختصاص داده است و برای اصلاحاتی که حجم زیادی از مو را در بر می‌گیرند مناسب است.

موتورهای محوری: ماشین اصلاح خط زن  که دارای موتورهای محوری است، از قدرت زیادی برخوردار بوده و در عوض سرعت تیغه‌ی آنها کند‌تر از حالت معمول است. این موتورها برای اصلاح موهای ضخیم، پرپشت و مرطوب مناسب است و بسیاری از آرایشگرهای حرفه‌ای این موتور‌ها را ترجیح می‌دهند

2- تیغه‌های ماشین اصلاح

تیغه‌های ماشین اصلاح به دلایل بسیاری از اهمیت بیشتری نسبت به موتور آن برخوردار هستند. تیغه‌های موجود در ماشین‌های اصلاح ارزان قیمت، می‌توانند منجر به کشیدن مو و یا درست از آب در نیامدن سبک و استایل مو مورد نظر شما شوند.

مواد متداولی که برای تیغه‌های ماشین اصلاح مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل استیل و کربن ،کروم است. تیغه‌های کربن،کروم غالباً خود نوعی تیز کننده هستند و از این رو، برای مدت طولانی‌تری تیز باقی می‌مانند. بنابراین این نوع تیغه‌ها انتخاب مناسب‌تری برای شما است.

یکی از جدیدترین مواد قابل استفاده در تیغه‌های ماشین اصلاح تیتانیومDLC  است و از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار دارد، اما معمولاً دارای برچسب قیمت بالاتری است.

شما همچنین می‌توانید ماشین‌های اصلاح که تیغه‌های سرامیکی دارند را نیز خریداری کنید.در اصل این دسته از محصولات را می‌توان بهترین ماشین اصلاح سر نامید چرا که یکی از بزرگترین مزایای تیغه‌های سرامیکی این است که آنها در طی استفاده طولانی مدت، داغ نمی‌کنند. اما از طرفی، تیغه‌های سرامیکی شکننده‌تر از تیغه‌های کربن و یا تیتانیوم هستند و جایگزین‌های آن، همگی گران قیمت هستند.

3- تجهیزات جانبی

اکثر ماشین‌های اصلاح مو، دارای لوازم جانبی متنوعی هستند. اگرچه تعداد لوازم جانبی اصلاح کننده لزوماً نشان دهنده برتر بودن آن نیست، بلکه می‌تواند به شما در رسیدن به سبک و ظاهر دلخواه کمک کند. از جمله لوازم جانبی که معمولاً به همراه ریش تراش عرضه می‌شود، می‌توان به محافظ‌های تیغه، اتصالات شانه، روغن ماشین اصلاح، و کابل شارژ اشاره کرد.

4- تنظیمات درجه کوتاهی

اگر دنبال خرید بهترین ماشین اصلاح مو هستید پس قبل از خرید حتما به تنظیمات درجه کوتاهی آن توجه داشته باشید. این موضوع به شما در خصوص نوع کاری که می‌خواهید انجام دهید، کمک می‌کند.

به طور کلی، هرچه گزینه‌های بیشتری در ماشین اصلاح وجود داشته باشد، نتیجه‌ی کار بهتر خواهد بود، به خصوص اگر شما یک آرایشگر حرفه‌ای باشید. تعداد تغییرات طول شانه، نشانگر خوبی برای تطبیق پذیری کلی آن است.

اما حتی اگر ماشین اصلاح شما محافظی نداشته باشد و یا اگر دامنه بیشتری از تنظیمات طول شانه را ارایه ندهد، شما می‌توانید آنها را به طور جداگانه خریداری کنید

5- قابلیت شستشو پاکسازی آسان

بسیاری از ماشین‌های اصلاح امکان شستشوی آسان را به شما می‌دهند، به این معنا که می‌توانید بعد از اتمام استفاده، آنها را در زیر شیر آب شستشو دهید.

شستشو دادن ماشین اصلاح پس از استفاده، مدت زمان کمتری نسبت به تمیز کردن ماشین اصلاح با برس کوچکی که معمولاً همراه آن است، می‌گیرد. اما این مسئله یک انتخاب شخصی است و شما می‌توانید از هر دو آنها استفاده کنید.

6- سهولت استفاده

عوامل بسیاری در تعیین چگونگی استفاده از ماشین اصلاح و سهولت استفاده از آن نقش دارد، عواملی مانند: وزن،طراحی و نوع گرفتن ماشین در دست.

به طور کلی ، ماشین اصلاح سبک‌تر، به راحتی کنترل می‌شود، اما اگر شما یک آرایشگر حرفه‌ای هستید و چندین ساعت در روز را به کوتاهی مو می‌پردازید، ممکن است به دستگاهی باشید که به اندازه کافی محکم باشد و به مدت طولانی دوام بیاورد.

*** یک ماشین اصلاح ممکن است، تمامی این قابلیت‌ها را با هم نداشته باشد، اما بین انواع خوب و بد آنها، تفاوت‌های زیادی وجود دارد. قابلیت‌هایی که در یک ماشین اصلاح برای یک شخص مفید است ممکن است برای شخص دیگری کارایی نداشته باشد. در قسمت زیر، به معرفی چند فاکتور مهم که می‌تواند در انتخاب بهترین ماشین اصلاح سر شما تاثیر بگذارد می‌پردازیم.

ماشین اصلاح با سیم یا بی سیم

اکثر ماشین‌های اصلاح موجود در بازار، سیمی هستند و طول استاندارد آنها به ۸ فوت می‌رسد. با این حال، ماشین‌های اصلاح باتری دار، همیشه بهتر و ارزان‌تر هستند، و تعداد کمی از مدل‌های جدید ماشین‌ اصلاح بی سیم در بازار وجود دارد.

استفاده از نوع بی سیم در مسافرت بهتر است و حمل آسان‌تری دارند و نسبت به مدل‌های سیمی، جای کمتری را به خود اختصاص می‌دهند. معمولاً آرایشگران حرفه‌ای مدل‌های سیمی را ترجیح می‌دهند، اما برخی از آنها شروع به استفاده از نوع بی سیم آن کرده‌اند.

اگر می‌خواهید از ماشین اصلاح بی سیم استفاده کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم مدلی را که نوع سیمی را هم پشتیبانی کند خریداری کنید، با این روش شما می‌توانید از هر دوی آنها استفاده کنید.

موتور دستگاه ریش تراش الکترومغناطیسی، محوری یا چرخشی؟

موتورهای الکترومغناطیسی برای فشار دادن تیغه‌ها به جلو و عقب از آهنربا و فنر استفاده می‌کنند. این نوع موتورها، اصلاح نرم‌تری را انجام می‌دهند و ارزان قیمت‌تر هستند.

این موتورها بدون نیاز به روغن کاری و تعویض قطعات می‌توانند برای چندین سال مورد استفاده قرار بگیرند، اما نسبت به 2 موتور دیگر قدرت کافی ندارند و پس از استفاده بسیار بر اثر اصطکاک تیغه ها، داغ می‌کنند.

موتورهای محوری با دو آهنربا کار می‌کنند، و تیغه‌ها را در بین یکدیگر فشار داده و عقب و‌جلو می‌کشند. این موتورها از قدرت زیادی برخوردار بوده و در عوض سرعت تیغه‌ی آنها کند‌تر از حالت معمول است. سرعت پایین آنها باعث داغ شدن تیغه‌ها به اندازه موتورهای الکترومغناطیسی نمی‌شود.

موتورهای چرخشی به جای آهن ربا از موتور متحرک واقعی استفاده می‌کنند و قدرت مداوم‌تری را ارائه می‌دهند. ماشین‌های اصلاح و خط زنی که از موتورهای چرخشی بهره‌مند‌اند، از میزان برابر قدرت و سرعت برخوردار است. نکته‌ی مهم در خرید آنها عمدتاً قیمت است، اما اگر یک آرایشگر حرفه‌ای باشید هزینه آن برای شما به صرفه است.

وزن ماشین اصلاح چقدر باید باشد؟

وزن بالای ماشین اصلاح باعث احساس خستگی و دشواری شخص می‌شود. بین پنج دقیقه تا یک ساعت ماشین اصلاح را در دست خود نگه دارید، اگر سنگین وزن باشد، درد شدیدی در ناحیه دست به وجود می‌آید.

مقداری از وزن دستگاه غیر قابل اجتناب است، به خصوص اگر ماشین اصلاح قدرتمندتری انتخاب کنید، وزن آن به نسبت کمی بیشتر می‌شود، اما اگر بتوانید، یک دستگاه سبک‌تر با عملکرد مشابه را پیدا کنید، بهتر است.